1

La majoria de les Pimes prefereixen un partner logístic enfront d'un marketplace

La irrupció de les noves tecnologies ha transformat per complet la nostra manera de comprar. Aquest canvi també ha suposat una transició molt gran per al comerç minorista espanyol.

Per aquesta raó, Stuart ha desenvolupat l'estudi “Les Pimes i el repte de l'última milla 2019”, on s'analitzen tant els hàbits logístics de les Pimes espanyoles, com les seves expectatives de futur en un món cada vegada més digital.

L'estudi mostra una aposta clara de les Pimes espanyoles pels serveis personalitzats enfront de la venda directa en un marketplace: el 84% valoren més contractar un partner logístic que els permeti gestionar els seus enviaments sense pagar comissió, enfront d'un 16% que prefereix que un marketplace s'encarregui de tot el procés i pagar una comissió per això.

El que més busquen els comerços espanyols a l'hora de contractar un servei logístic és aconseguir fidelizar als seus clients a través d'un partner professional i de qualitat (així ho declaren el 49% dels enquestats), que el servei sigui econòmic (45%), que tingui un departament de servei al client (37%) i que permeti enviar les compres als seus clients utilitzant vehicles sostenibles, com a bicicletes o motos elèctriques (27%).

L'estudi també mostra el més important per a les pimes espanyoles a l'hora d'enviar els seus productes. I en aquest apartat, per sobre de tot, destaca la prioritat de realitzar lliuraments urgents, en menys d'una hora (50%). D'altra banda, valoren oferir un servei de devolucions ràpid i flexible als seus clients (43%) i la flexibilitat per a programar lliuraments en la franja horària de 30 min. que més li convingui al client, amb un 42,5%. Finalment, destaquen la capacitat de gestionar l'estoc entre diferents botigues de la mateixa cadena (30%).

Un altre dels punts clau per als comerços espanyols és la capacitat de tenir visibilitat sobre els seus enviaments. El que les Pimes espanyoles valoren més és la capacitat de ser avisats en cas de retard en l'enviament o canvi en la ruta de repartiment (52%), seguit que li arribin notificacions de l'estat de l'enviament (45%) i de la capacitat d'estar informats en temps real d'on es troba el seu producte a cada moment del repartiment (47%).

0 COMENTARIS

Deixa el teu comentari